Bohyně osudu ze Salonu d'Amour od Anny Jansson

Knihu mi poskytlo nakladatelství Omega a já jim tímto chci poděkovat. 

Romantické příběhy mě před lety přivedly ke čtení, a přestože se můj literární vkus změnil, sem tam si k nějaké té romanci stále sednu. Tentokrát to byla kniha Bohyně osudu ze Salonu d'Amour od autorky Anny Jansson, která většinou píše detektivky.

Příběh sleduje Angeliku, která vám umyje vlasy, zastřihne konečky a jako bonus podniku vám také najde spřízněnou duši.

Příběhu jako takovému nemám skoro co vytknout- snad jen, že je až příliš předvídatelný. Snad každého muselo napadnout, o co půjde, když Angelice začala chodit cizí pošta nebo když potkala pana Tajemného. Na druhou stranu musím uznat, že "záporáka" příběhu jsem skutečně neuhodla.

Hlavní postavou je Angelika z jejíhož úhlu pohledu se příběh vypráví. Ačkoliv je Angelice 47 let, svou občasnou naivitou a snílkovstvím mi připomínala puberťačku. Ono je sice krásné věřit, že vše dobře dopadne a láska vždy zvítězí, ale realita je někde jinde. Na druhou stranu se mi líbilo, jak byla přátelská, snaživá a zábavná. Já sama bych se sice s takovou osobou přátelit nemohla, ale číst o ní mě bavilo.
Pak tu byly postavy s menším prostorem- Ricky, Sindibád, zákazníci a pan Tajmý. Autorka je dokázala barvitě a věrohodně popsat. Navíc každý z nich měl v příběhu svůj důvod a nebyly tam pouze jako výplň.

Se stylem psaní jsem měla ze začátku problém a nebylo lehké se začíst. Všude samé moudro nebo pozitivní řeči, což mě jakožto pesimistovi nedělalo zrovna dobře. Po pár kapitolách jsem to, ale zvládla, čtení si začala užívat a rychle to uteklo.

Když to všechno shrnu, jednalo se o fajn příběh se sympatickými protagonisty, kterým prostě musíte fandit. Na pět knížeček to sice nemá, ale čtyři si to zaslouží. Ještě někdo je zvědavý na pokračování?

Moje udušení by sestrám ulehčilo spoustu potíží, protože bych už ležela na místě, pomyslím si a trochu nadzvednu víko svého sarkofágu a hledím přímo na červeně pruhované trenýrky a hlaveň pistole. 


Knihu si můžete zakoupit na webu Knihy Omega nebo Knihy Dobrovský.


O KNIZE  
Název: Bohyně osudu ze Salonu d'Amour
Autor: Anna Jansson
Překlad: Adriana Kubrychtová
Vydalo nakladatelství Omega v roce 2018
Počet stran: 352    
Anotace: 
Tady, kousek od starého jižního náměstí, mám kadeřnictví. Pokud jste kolemjdoucí, prosím vstupte. Nabízím mátový a bezinkový čas ze své zahrádky, když budete muset chvíli čekat. Dívám se na vás do zrcadla a přemýšlím, jak nejlépe vám mohu pomoci. Mé nůžky jsou jako kouzelnická hůlka. Mé barvy vás dokážou změnit k nepoznání, pokud chcete. 
Když sedíte v křesle a já vás zakryju pláštěm, moje první otázka je vždy stejná: Co pro vás mohu udělat? A tím nemyslím jen vaše vlasy. Mám na mysli: Co mohu udělat pro váš život? K dispozici mám dvě otočné židle a nikdy není náhoda, že vedle vás sedí právě konkrétní člověk. Při čtení tohoto romantického románu se budete smát i plakat dojetím. Anna Jansson, jež je dobře známá díky sérii detektivek, se pustila na zcela neznámé pole románů pro ženy.
Seznamte se s Angelikou, bohyní osudu, která má už sedm let zavedené kadeřnictví a která se snaží dodat vašemu životu víc, než je pěkný účes. Ale možná pro samé pomáhání nevidí, že je na obzoru velká láska...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).