Lovci Monster: Legie od Larry Correia

Bylo to někdy začátkem třeťáku, kdy jsem v knihkupectví zahlédla obálku Lovci Monster: Legie. Krom obálky mě zaujal i popis knihy a s nadšením jsem si jí chtěla koupit, pak jsem si ale všimla, že se jedná o čtvrtý díl série a první tři v onom knihkupectví neměli. Nešťastně jsem odešla domů a následující den vyrazila na křížovou výpravu do knihovny. Slavila jsem úspěch a odnesla si domů první díl, který nastartoval mojí lásku k této sérii. 

Čtvrtý díl je opět psán z pohledu Owena, stejně jako první dva. Tentokrát se spolu s Owenem a Lovci Monster, zkráceně LM, vydáme na první celosvětovou konferenci lovců monster do Las Vegas. Buďme upřímní, snad všechny musí napadnout, že se něco totálně podělá a ono se podělalo. Zveřejněním nového ředitele UPKM to začalo a nočními můrami, doslova, to skončilo. Do toho přihoďte rodinné spory, mezidruhové vztahy, pořádnou dávku akce a sarkasmu a dostanete Legii.

Hlavním hrdinou je Owen, z jehož pohledu je téměř celý příběh vyprávěn. Pořád se jedná o stejně paličatého, zábavného magora s nepříliš dobrým sebeovládáním, jako na začátku série. Ano, jistým vývojem prošel, ale pořád se jedná o našeho bojového účetního- a pak, že jsou účetní nudní... Jenže tento díl na Zeda, jak mu v týmu říkají, bude mít podstatně větší dopad, než ty předchozí. Nebudu zabíhat do podrobností, ale na konci mi ho je vážně líto. Ne každý je stavěný na podobná rozhodnutí. 
Další postavy, které měly větší prostor byly Trip, u kterého jsme se dozvěděli detailněji, jak se dozvěděl o skutečném světě. Mosh, který se vyrovnává se ztrátou kariéry a zjištěním o monstrech. Earl, který je ještě nabručenější než obvykle. Poměrně dost prostoru dostali i Edward, kung-fu ork a vílí princezna Tanya, kteří spolu mají vztah/nevztah. 
Autor nezapomněl ani na postavy, které nám představil ve třetím dílu, který nesl název Alfa- Heather, Lococo, Stark a Stricken, který je pořádný hajzl. No a také nám představil nové postavy jako PT, kterým naši lovci přezdívali Perverzní tanečníci či Pěstitelé tykví. 

Co se stylu psaní týče, vyhovuje mi příběh vyprávěný v první osobě. Od začátku to bylo čtivé a svižné. Na rozdíl od předchozího dílu jsem neměla problém se začtením. Nepotkala jsem žádná hluchá místa, která by mě nebavila. Vše mělo svůj důvod a vysvětlení. Spousta akce, ale i klidnějších pasáží na zklidnění. 

Knihu bych rozhodně doporučila všem nadšenců vtipných, akčních paranormálních příběhů. Rozhodně se nejedná o nudné čtení. Jen si nejdříve přečtěte předchozí díly, na které to úzce navazuje. 
Jinak, letos by měl u Fantom Print vyjít šestý díl s názvem Siege. Kdo se těší? :) 

"Výraz ve tváři mého démonického dvojčete byl naprosto chladný, bez emocí. Byla to má tvář, ale mladší a bez jizev, s mrtvýma prázdnýma očima. Zahodil, veškerou lidskost a zůstala jen jediná věc, touha naprosto zničit soupeře.
Přesně takhle jsem vypadal, když jsem zničil Lococův život."
O KNIZE
Název: Lovci Monster: Legie
Autor: Larry Correia
Překlad: Jakub Mařík
Série: Lovci Monster
Vydalo nakladatelství Fantom Print v roce 2014
Počet stran: 287
Anotace: Las Vegas – město hříchů a také pořadatel První výroční mezinárodní konference profesionálních lovců monster. Sjeli se sem borci z celého světa a bohužel i pár ze Států, bez kterých bych se obešel. PT Konzultanti – Pěstitelé Tykví, Perverzní Tanečníci nebo tak něco – lovcům dělají jen ostudu.
Měl to bejt příjemnej tejden strávenej v luxusním hotelu, dokud nám všem jistá vládní agentura, proti který je ÚPKM jen parta skautíků, neudělala nabídku, která se neodmítá.
Jedno monstrum, hromada peněz, kdo by odolal. Ale pak se z monstra vyklubal pozůstatek z Rozhodujícího týdne, nejnebezpečnějšího armádního programu z druhý světový, v Las Vegas se otevřelo peklo a osud mi znovu důrazně připomněl, že být Vyvoleným je vážně na prd.
Jmenuju se Owen Zastava Pitt, Lovec monster, bojovej účetní a Vyvolenej ve válce o osud vesmíru a tentokrát na to nejsem sám. Dneska tu mám stovky lovců monster z celýho světa. Dneska mám svou vlastní legii.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář. Moc si toho vážím :).